12 / 2017
tPoUtStŠtPiSoNe
48        1  2  3
49    4  5  6  7  8  910
50  11121314151617
51  18192021222324
52  25262728293031
      - Plne obsadené
      - Čiastočne obsadené
      - Dnešný dátum
  • Slovak/Slovensky (utf-8)
  • English
image is not available image is not available image is not available image is not available image is not available image is not available image is not available image is not available image is not available image is not available image is not available image is not available image is not available image is not available 
Ako sa správne saunovať Tlač E-mail

SAUNA je miestom, kde sa človek odpúta od nervózneho rytmu života, úplne sa uvoľní a relaxuje, kde očistí telo i dušu. Ak spojíme pobyt v saune s inhalovaním éterických olejov, účinok sa zväčší. Správne saunovanie vedie k odstráneniu pocitu únavy. Má priaznivý vplyv na zdravie a výkonnosť celého organizmu.

Účinky saunovania

  • Zvýšené prekrvenie a prehriatie môže zlepšovať pohyblivosť svalstva a kĺbov, poprípade znižovať bolesti.
  • Zvyšuje sa potenie a stúpa činnosť mazových žliaz - dôkladné vypotenie odplavuje nečistoty z kože, čo má značný kozmetický význam.
  • Význam má aj ako prevencia rôznych chorôb z nachladnutia - sauna patrí k najvšestrannejším otužovacím procedúram.

Kedy sa saunovať?

Po večeri alebo ešte lepšie 2 hodiny po večeri pred spánkom. Keď sa saunuješ dopoludnia, či poobede, treba si vyhradiť 2-3 hod. na spánok, či pasívny odpočinok.

Pokyny k saunovaniu

  • Pred vstupom aj počas saunovania je vhodné zaistiť telu zvýšený prísun tekutín v podobe bylinkových čajov, minerálnych vôd alebo ovocných štiav.
  • Pred saunovaním sa osprchuj, alebo sa osviež v letnej vode a poutieraj sa dosucha.
  • Do sauny vyhriatej minimálne na 80°C si sadni na plachtu alebo osušku a saunuj sa, kým sa nespotíš (od 8 do 15 minút).
  • Po saunovaní sa osprchuj studenou vodou. Rukami si opláchni nohy, telo až po pás, potom ruky a celé telo. Proces schladzovania nemá trvať viac ako 10-20 sekúnd.
  • Odpočiň si. Po 5 min., prípadne ak pociťuješ chlad, opäť vojdi do sauny, ale suchý. Tento proces sa opakuje ešte niekoľko krát.
  • Počet opakovaných výmen tepla a chladu počas saunovania:

1. iritačné (dráždivé)

2. tonizujúce (povzbudivé)

3. relaxačné (uvoľňujúce)

4. inhibičné (útlmové)

5. exhaustívne (vyčerpávajúce)

6. rizikové (nejde už o správne saunovanie).

  • Po poslednej kompletnej procedúre saunovania sa osprchuj studenou vodou, na posteľ si rozprestri deku, na deku vlhkú osušku, ľahni si. Nepoužívaj teplé zábaly, pretože ďalším neúčelným potením sa porušuje doznievaní účinok. Odpočinok je vhodné doplniť krátkym zdriemnutím, ktoré osvieži.
  • Celá procedúra saunovania má trvať okolo 2 hod.

Výhody saunovania

  • Telo sa zbavuje odpadových látok.
  • Saunovanie zabezpečí dobré prekrvenie mozgu, končatín, kože.
  • Prudkým zahrievaním a následným schladením sa rozširujú a zužujú cievy, čím sa stávajú elastickejšie.
  • Saunovanie po veľkej námahe telo zbavuje únavy.
  • Správne saunovanie sprevádza správna pitná kúra.

Saunovanie sa neodporúča

Saunovať sa nemôžu ľudia, ktorí požili alkohol, s vysokým krvným tlakom, s kožnými a respiračnými chorobami, alergici, so srdcovými ťažkosťami, s nádchou, chrípkou apod. !!

 

Návšteva sauny je na vlastné nebezpečie.

Po saune sa cítite príjemne, sladko unavený a v dobrej nálade.

 


 

 
© 2006 - 2017 Privat na Vrsku,optimalizovane 1024x768, Joomla!